Karnınızı en son ne zaman ovuşturdunuz?

Karın ve pelvis, yaratıcılığımızın ve beslenmemizin kaynağıdır. Ayrıca fiziksel ve duygusal travma, hastalık ve diyet stres faktörlerinden kaynaklanan yaralanmalara karşı savunmasızdırlar. Karnınızı en son ne zaman

Ağrılı İlişki (Disparoni)

Teşhis Disparoni için tıbbi bir değerlendirme genellikle aşağıdakilerden oluşur: Kapsamlı bir tıbbi geçmiş. Sağlık uzmanınız ağrınızın ne zaman başladığını, nerede ağrıdığını, nasıl hissettiğini ve her cinsel

İDRAR ZORLUĞU

Birçok erkek, özellikle yaşlandıkça idrara çıkma zorluğu yaşar ve genellikle bu sorunlar (idrara çıkmada tereddüt veya artan sıklığı içerebilir) yaşlanma sürecinin doğal bir yan ürünü

DAVAMI »
İnterstisyel sistit, mesane basıncına, mesane ağrısına ve bazen pelvik ağrıya neden olan kronik bir durumdur. Ağrı, hafif rahatsızlıktan...

İNTERSTİSYEL SİSTİT

İnterstisyel Sistit Nedir? İnterstisyel sistit, mesane basıncına, mesane ağrısına ve bazen pelvik ağrıya neden olan kronik bir durumdur. Ağrı, hafif rahatsızlıktan şiddetli ağrıya kadar değişir.

Disparoni (Ağrılı İlişki)

Pelvik rehabilitasyon, ağrılı cinsel ilişkiyi etkili bir şekilde tedavi edebilir. Disparoni olarak da bilinen cinsel ilişki sırasında ağrı çok yaygındır. Kadınların yaklaşık %50’si hayatlarının bir

Piriformis Sendromu

Piriformis sendromu, piriformis kasını ve tahriş olduğunda siyatik siniri içeren bir kas-iskelet sistemi sorunudur. Fizyoterapistiniz, semptomlarınızın alevlenmesini önlemek için size ipuçları verebilir ve yumuşak doku

Prostat Cerrahisi Rehabilitasyonu

Prostatektomi Öncesi Değerlendirilmesi Gereken 5 Şey Ameliyattan önce bir pelvik taban fizyoterapisti tarafından değerlendirilmesi gereken şeyler şunlardır: Diyastaz rektinin kontrol edilmesi veya karın kaslarında bölünme;

DAVAMI »

“Nefes al” derler ama nasıl?

Diyafram bir duruş kasıdır, bu nedenle sırt probleminiz varsa diyafram probleminiz olması muhtemeldir. Buna eklemek istiyoruz: Diyafram probleminiz varsa, muhtemelen pelvik taban probleminiz de

Vulvodini Nedir?

Vulvodini terimi , kelimenin tam anlamıyla vulvar bölgede (vulvo) ağrı (dynia) anlamına gelen bir “ semptom ” dur . Vulvar bölgede kronik veya tekrarlayan ağrı

Aşırı Aktif Mesane

Aşırı aktif mesane – belki bu terimi daha önce duymuşsunuzdur, ama bu ne anlama geliyor? Aşırı aktif mesane (OAB), aşağıdakileri içeren bir dizi semptomla karakterize

Sakroiliak Eklem Ağrısı

SI ekleminiz, sol ve sağ iliak kemikleri (kalçanızın her iki tarafındaki kemikler) sakrumunuza bağlar, bu yüzden buna sakroiliak eklem denir. Sakrumunuz, lomber (alt) omurganız ile

DAVAMI »

Prostatit mi Pelvik Ağrı mı?

Prostatit Çoğu zaman erkekler pelvik ağrı ve/veya üriner semptomlar şikayetiyle doktora gittiklerinde ve aldıkları en yaygın tanı prostatittir. Prostatitin farklı türleri/kategorileri vardır:Kategori I:  akut bakteriyel prostatit:

Yaygın Kadın Pelvik Taban Disfonksiyonları

Pelvis, pelvik taban kasları ve pelvik kuşağı etkileyebilecek birçok durum vardır. Aşağıdaki pelvik taban bozuklukları dünya çapında yüz milyonlarca kadını etkilemektedir. Pelvik taban disfonksiyonunun farkındalığı artmaya devam

DAVAMI »

Hamileyken Egzersiz Yapmak Güvenli Mi?

Sağlıklıysanız ve komplikasyonsuz bir hamileliğiniz varsa, hamilelik sırasında egzersiz yapmanız güvenlidir. Hamilelik sırasında haftada en az 2.5 saat orta derecede egzersiz önerilir. Bu miktarda egzersiz yapmak için haftada

Hipertonik pelvik taban

Hipertonik pelvik taban nedir? Hipertonik bir pelvik taban, pelvik tabandaki kaslar çok gergin hale geldiğinde ve gevşeyemediğinde ortaya çıkar. Gergin ve gevşemeyen bir pelvik tabanı olan

Pelvik Organ Sarkması

Pelvik Organ Sarkması (POP), vajinanın ön duvarının, vajinanın arka duvarının, uterusun (serviks) veya vajinanın apeksinin (histerektomi sonrası vajina kubbesi veya kaf izi) bir veya daha

DAVAMI »

Pelvik Taban Disfonksiyonunuz Var mı?

Pelvik tabanınız , rahim, mesane ve bağırsaklar gibi organları destekleyen doku ve kaslardan oluşur . Pelvik taban disfonksiyonu, bu kasların kasılması ve gevşemesi üzerinde yeterli kontrolü sağlayamadığınız bir durumdur. Bu, bel ağrısı , idrar kaçırma,

Kabızlık

Pelvik Taban Rehabilitasyonu ile kabızlığınızdan kurtulabilirsiniz. Kabızlık yaygın bir rahatsızlıktır. Mayo Clinic’e göre, kronik kabızlığı olan hastaların %50’sinde pelvik taban disfonksiyonu (PFD) var. Hastanın kabızlığının anatomik, hastalık

Pelvik Taban Nedir?